שבועות הנה אני באה!

עוגת גבינה אפויה

ין אין בעולם חג כמו שבועות כל השנה אני מחכה לו לא רק בגלל העיסוק שלי, שבועות הוא חג נקי, טהור, מגילת רות אין יפה ממנה וכמובן האוכל, האוכל, האוכל הכי טעים גם הוא טהור כזה מרווה את הנפש שלי.

מנסיון של כמה שנים אני ממליצה בחג השבועות לא להעמיס על השולחן יותר מידי אבל שיהיה מגוון שאתם יודעים שאלו המאכלים שמשפחתכם אוהבת ומחכה לו, בסך הכל נכון שאנחנו רוצים לטרוף את הכל והכל כל כך טעים ויש כל כך הרבה אפשרויות שזה ממש מבלבל, אני אישית תמיד מכינה משהו בחג עצמו כמו רביולי אבל זו שריטה שלי אני חייבת לבלות  בכל חג שלא בשבת ושניתן להעביר בו אש לעמוד ולבשל אחרת זה לא באמת חג עבורי (אני אוהבת את הטריות של האוכל)

אני אתן לכם את התפריט שלנו לחג כבר כ-20 שנה מאז  שאני נשואה (לחג שבועות אף פעם לא התארחנו כי האוכל הכי שווה הוא האוכל בבית) אז ככה:

מנה ראשונה :
מרק עגבניות בלי מים בכלל על טהרת העגבניות (מיץ עגבניות במקום מים שימו לב יש בו מלח אז זהירות איתו ) וכף קרם פרש או שמנת חמוצה קרה בפנים עם קצת נענע 

מנות עיקריות:

רביולי בטטה, גבינות, תרד עם רטבים לחוד פומדורו, ואלפרדו
סלט חתוך גס עם עגביות שרי ושלל ירקות
ירקות על שיפודים שיהיה מעניין לילדים פיצה אם החג לא אחרי שבת אבל השנה יהיה ספגטי וזהו כן כן אלא אם כן יש אורחים ואז אני אוסיף לזניה, קיש, דגים, וכמובן גבינות.

ולקינוח פרופיטרול וניל עם שוקולד לבן וקרוקט מלמעלה קרמשניט אנחנו הונגרים אי אפשר בלי ועוגת גבינה או קלאסית, שאני קוראת לה מהודרת או עוגת גבינה חלבה וקפה שמשתגעים עליה אניני הטעם. וכמובן שמרים גבינה שהגבר בבית אוהב. למחרת אם שאלתם מה עם הבלינצ'ס אז יש בלינצ'ס. או בשפת ההונגרים והילדים שלי פלצ'ינטה שאני מכינה באותו הרגע וכל אחד ממלא את הפלצ'ינטה שלו איך שהוא רוצה מתוק מלוח מה שמתחשק.

אז הרבה חג שמח 

מילון מושגים 

פרופיטרול= פחזנית
קרוקט=אגוזי לוז מקורמלים
פלצ'ינטה=בלינצ'ס
פומדורו=רוטב עגבניות 
אלפרדו=רוטב שמנת

עוגת גבינה אפויה עם ציפוי שוקולד
קיש עם ירקות
עוגת קרמשניט
מאפה בצק עלים
לחמניות קטנות במילוי מלוח
מאפה בצק עלים
לחמניות קטנות במילוי מלוח
מאפה פשטידה בקיש

1 מחשבה על “שבועות הנה אני באה!”

  1. יפה יהב

    נעמה, שלום רב
    בגיליון חג בלבן יש מתכון שלך של עוגת גבינה חלבה וקפה
    נראת סוף…
    יש לי שאלה ,
    את רושמת במתכון 1/5 קילו גבינת שמנת
    הכוונה הינה שזה 1/5 משלם הווי אומר
    200 גרם?

    תודה רבה
    יפה יהב
    [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חיפוש לפי קטגוריה

פוסטים אחרונים

תמונות

×